Aj, vilken smärta !

Det hugger i ryggen, det gör fruktansvärt ont. ajajaj !Önskar att Mikael var hemma så att han kunde massera mig lite.

Idag var det sista gången på Föräldrargruppen, väldigt tråkigt. Tyckte om dom träffarna på torsdagarna, men nu är det slut, tyvärr ! Skrev upp en massa saker som Mikael ska tänka på innan vi åker in till förlossningen, sen skrev jag upp hur han  skulle göra inne på förlossningen, det är mycket man ska tänka på. Men det kommer gå så otroligt bra så. Längtar så fruktansvärt mycket. Nu börjar vi bli nyfiken på vem det är som ligger och sparkar i min mage heeela dagarna. Hoppas att den lilla rackaren vill sparka på moster i morgon, när jag ska på vernissage som hon och hennes klass ska ha! Ska bli spännande och se vad deras X jobb var :) Jag vet att hon har kämpat som en tok med sitt X jobb, men nu är det äntligen klart och dom ska ställa ut de!

I morgon ska jag åka till Gävle med Sandra och kolla lite. Hoppas verkligen att det ska gå bra att gå, så det inte blir som sist, när jag var där med mamma. Jag ha ju blivit lite tyngre och större, så det borde vara jobbigare. Bara att kämpa på Maria. Kanske jag hitter nå fina bebiskläder också, dom brukar ha väldigt mycket på HM :)
I morgon går jag in i V.30, baaara 10 veckor kvar tills du kommer, gud vad jag längtar ! Jag har aldrig känt sån lycka någon gång. Mitt liv är perfekt, jag har en bebis som kommer om 10 veckor. En pojkvän som jag älskar så otroligt mycket. Jag vill verkligen leva mitt liv med Mikael, det finns ingen som har betytt så otroligt mycket, som han gör. I nio år väntade jag på Mikael och det lönade sig. Jag ångrar inte att det tog sån tid innan det riktig sa klick och blev vi :) Även fast vi har haft andra partners under tiden, så har det alltid vart nå speciellt mellan oss. Det säger vi båda, till och med svärmor sägr det, att mikael alltid har tyckt om mig, att han har prata om mig och lyst upp som en sol, det är roligt att höra, för det visste ju inte jag då. Trodde att det bara var jag som hade känt så, men icke. Jag ångrar inte en dag att jag fick vänta så länge på honom, för nu har vi det underbart och ingen kan förstöra det vi har. Jag är verkligen kär och lycklig och det är tack vare min underbara man :P haha   


 

På lördag kommer han äntligen hem från Götet, ska bli skönt att han inte ska åka ner dit igen. Det är ju bra att han är borta och jobbar, men vi klarar inte av att vara ifrån varandra, så nu ska det bli jobb på hemmaplan, underbart :) 

Om jag är riktigt pigg så ska jag jobba i helgen, lite jobbigt i tanke med att vi håller på att flyttar + att jag är helt slutkörd och sjuk :(  Det är väl bara att kämpa vidare.

Nu klarar jag inte av att sitta längre, det gör som sagt väldigt ont bak mot ryggen! Men när jag får ont brukar jag tänka, det här är ingenting mot förlossningen :P Bra iställning där. haha !


/ M


Kommentarer
Jessica

Hej hej!

Hoppas ryggsmärtan din är borta nu! Gött att ha en karl som masserar, hoppas du fick lite massage så snart han kom hem..=P

Jaa, er lägenhet låter verkligen perfekt. Vill som sagt själv ha radhus/villa eller nåt sånt så småningom. Är en helt annan känsla än lägenhet. Ändå är jag uppvuxen främst i lägenhet. De sista tre åren jag bodde hemma så bodde vi i ett parhus med trädgård...

Ja, fy sjutton för att flytta alltså. Det är alltid så mycket runt själva grejen. Packa, städa, fixa pryglar osv. osv. Sedan bära och kånka, kasta saker osv. osv. Nej, det finns definitivt roligare saker att göra, den saken är klar. Du tar det väl lite lugnt nu mitt i allt det här? Lyfter inte tungt och sådär?

Gött att du får ha karln på hemmaplan, jobbigt när han jobbar så långt bort...

Håller också på och jobbar med de sista skolgrejerna. Kommit en bra bit, skönt. Hoppas jag tänkt rätt nu bara - mailat läraren och frågat...;)
Vill ju inte göra om nåt i onödan..=P

Förra helgen var bra. Var hos äldsta lillsyrran på söndagen å sådär..
Nu i dag tänkte vi grilla (eller laga middag inomhus beroende på om det blir molnigt i kväll eller ej) med bästa killkompisen och hans lilla dotter på 5 mån - flickvännen/mamman skulle ut och ta sig nån öl med vänner. Sånt har hon inte haft tid med innan..;)
Oscar är gudfar till det lilla pyret, helt underbar är hon. Så blir en del bus i kväll. ;)
I morgon ska vi till Oscars mamma och man och kolla på Eurovision songcontest och äta middag.
På söndag ska nog Oscar spela lite airsoft (= leka med "pangpangare" i skogen), jag ska nog till syrran. =)

Blir det massa flytt och grejer i helgen för er eller har ni nåt annat för er?
Hur var Anns vernissage?

Ta hand om dig!

Kram kram!

2008-05-23 @ 14:32:17
URL: http://ikkas.blogg.se
Ann

Men liten ville inte sparka för moster :-( tack för att du orkade dej ner, det betydde jätte mycket. Festen efteråt var superkul, och blöt ;-) körde nästan öppen strupe...*skratt* snart är det din tur, du orkar! puss o kram

2008-05-27 @ 16:38:58
URL: http://annpettersson.blogspot.com
Jessica

Hej hej!

Åhh, va kul - hade också velat se din systers vernissage. Synd att man bor så långt bort..=//

Babykläder är alltid ljuvligt att titta på. Allt är så smått och sött! =)
Skämmer bort bästa killkompisens dotter i bland, köpt henne två klänningar nu som hon snart ska få..=PP

För mig är skolan också över nu, har lämnat in de sista uppgifterna och kan pusta ut nu - de skulle varit inlämnade 5/6 och 12/6 men jag jobbade på bra och hann klart dem i förrgår. Underbar känsla! Firade av med några vänner i klassen, åt lunch på stan.

Det är sånt kanonväder här så jag har faktiskt badat i dag, för första gången i år. Var i väg nu på eftermiddagen med ett par som vi bodde grannar med innan vi flyttade dit vi bor nu..=)

Vad spännande att ni snart flyttar in! Härligt att det snart är över, att ni inte behöver bekymra er över två lägenheter och massa grejer som ska flyttas..

2008-05-30 @ 19:06:50
URL: http://ikkas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0