Härliga fredag

Började med att jag vaknade 07.15 och kom på att min första lektion började 08.00, så det blev att skynda sig upp. Gjorde mig klar samtidigt som jag gav pojkarna frukost. Det hade ju varit lättare om jag hade väckt Mikael så han kunde hjälpa mig, men jag var lite snäll där. Gick rätt fort för min del att bli klar så jag väckte mannen och sen for jag iväg. Samhälle var dagens första lektion, och jag måste säga att jag tycker att det är ganska intressant. Nu börjar jag äntligen förstår mer djupgående ang politiken och jag tycker det är spännande. Roligt att man har blivit lite mer klok och intresserad så här på "äldre" dar. Efter samhällen så var det dags för matte. Inte direkt mitt favorit ämne, tycker det är grymt svårt och det tar tid innan jag förstår. Tur att man har en duktig lärare som verkligen inte har gett upp hoppen om mig : ) Han är duktig att förklara och jag börjar haja det han menar. När matten var slut for jag hem. Skönt att sluta tidigt på fredagar, När jag kom hem så blev pojkarna jätteglada. Vi lekte direkt då jag kom hem. Måste säga att man saknar dom riktigt mycket nu när man inte tillbringar lika mycket tid med dom, men det är skönt att få komma hemifrån och träffa lite annat folk också... Vi lekte en stund och sen åt vi lite mat. Sen var det dags för Charlie att sova en stund. Vi tog det lite lungt och kollade lite på barnprogram.. Måste säga också att Mikael hade städat, damsugit och torkat golv, så det var heelt underbart att komma hem. Sånt uppskattas verkligen När Charlie sovit klart så gjorde vi oss klara och åkte iväg för att kolla på ett nytt soffbord, men det jag sett tidigare fanns inte kvar, så då åkte vi och handlade mat istället. Träffade min mamma på affären. Hon hade med sig min mormor med henne träffade vi aldrig på. Åkte hem och packade in varor och sedan förbereda för härlig fredags mat. Mikael var kock idag och han gjorde ett riktigt bra jobb. Potatisgratäng, fläskfile, stekta grönsaker, sås mm. Riktigt, riktigt gott var det. Vi hann äta och sen var det dags för bompa. Hela familjen kollade. Vid halv sju så var det sängen för Charlie. Lucas fick vara uppe lite längre ikväll. Kollade klart på bolibompa och sen kollade vi på reprisen av wipeout vinter. Mikael somnade innan det var slut och jag och Lucas tittade klart. klockan är inte ens nio och det är bara jag som är vaken. Trötta grabbar man har. Jag ska erkänna att jag också börjar bli trött, så nu tänker jag skriva klart sen blir det att titta på en film i sängen innan jag somnar. I morgon ska vi åka till buspalatset för att leka lite :) Godnatt


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0