Överraskningsfest och julgransplundring

Mikael tycker inte att det är så roligt att fylla år och lite nojig tycker jag att han har varit för att fylla 25 år. Så sen mitten av December så har jag planerat den här överraskningen åt honom. Pratade tidigt med mamma och pappa så att dom skulle kunna ha pojkarna. Jag fixade en lokal där vi skulle kunna vara och självklart bjudit en massa folk. Jag har verkligen lagt ner mig själ i detta, för jag ville att allt skulle vara perfekt. Även fast jag började planera tidigt så har den sista veckan varit stressig. Har haft massa att göra. Inhandlat massa saker, planerat klart lekar mm. Mikael hade som sagt ingen aning om detta, så han var säker på att vi skulle ha en härlig hemma kväll med god mat och så. Han visste inte ens att pojkarna skulle sova borta. Det var så perfekt att min syster skulle tillbringa helgen hos mamma och pappa så då var det lättare att säga, att dom skulle dit under dagen och leka med henne. Hon bor ju inte här omkring så dom träffar inte sin moster så väldigt ofta. Han tyckte att det var en bra idé att dom skulle åka dit en "stund" Jag packade så att han inte märkte de. Jag ville inte att han skulle ha nå misstankar alls. sakerna som jag hade handlat till festen hade jag gömt så att han absolut inte skulle kunna hitta de. Petter och Jens tog med sig Mikael för att träna ett pass på gym och så att dom sen skulle kunna köra han till festen. Dom hade tränat hårt och Mikael förstod inte alls varför dom envisades hela tiden för att träna längre ( men saker och ting kopplade han ju när han väl var framme på festen. Medan dom var och träna så hade jag skjusat ut pojkarna, göra mig klar och sen vidare för att göra lokalen klar. Blev lite strul när jag väl kom till lokalen för det var "dubbel bokat" eller dom som skulle ha fest idag trodde att dom fick komma in igår och börja duka, orkar inte berätta mer om de. Vi löste det på ett okej sätt iaf. Folk börja komma och till sist kom även Mikael tillsammans med Petter och Jens. Han var verkligen chokad, eftersom han hade inte misstänkt nånting eller nå sånt. Det blev så lyckat att det hade hållts hemligt. Bra jobbat av alla. Kvällen blev väldigt lyckad och folk hade roligt. Idag så är det ju Mikaels 25 årsdag och den började med att han fick sova ut väldigt länge. Jag som har så svårt att sova länge kunde inte utnyttja det på samma sätt. Men det var skönt att bara ligga i sängen och kolla på film. Senare tog vi oss en promenad för att kunna hämta hem bilen. Och sedan vidare till Mohed för julgransplundring med pojkarna, mamma, pappa och syster. Jättemysigt var det. Efter plundringen åkte vi hem till mamma och pappa och fikade. Åt lite tårta och Mikael öppnade paket. Var inte kvar där så länge eftersom vi var ganska så stressade eftersom Mikael skulle iväg till sthlm igen. Kom hem gjorde lite matlådor och sen var det dags för han att åka. Helgerna går för snabbt. Haft en toppen helg och festen blev så lyckad. Tack alla inblanade och tack för att ni kunde hålla det hemligt :) Supertrött är jag så jag försökte göra ett kort inlägg även fast jag hade kunnat skriva hur långt som helst. I morgon är det första dagen på skolan och pojkarna ska på dagis! GRATTIS IGEN ÄLSKLING PÅ DIN 25 ÅRSDAG! JAG ÄLSKAR DIG


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0